مکان‌های مناسب جهت نصب شیر آب پدالی

/ / بلاگ
مکان‌های مناسب جهت نصب شیر آب پدالی

مکان‌های مناسب جهت نصب شیر آب پدالی در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. البته این نکته اشاره کنیم که با توجه به شیوع بیماری‌های واگیردار از جمله کرونا و میزان صرفه‌جویی در مصرف آب و همچنین در صورت انتخاب صحیح محصول از یک برند معتبر، می‌شود این نتیجه‌گیری را کرد که نصب شیرهای پدالی در تمامی مکان‌های بهداشتی که دست در قطع و وصل شیر آب دخالت دارد، ضروری بوده و همانطور که در بالا اشاره شد از نظر رعایت بهداشت، صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، انتخاب این‌گونه شیرها می‌تواند گزینه‌ای صحیح و مطمئن برای خرید و نصب باشد. مع‌الوصف رعایت نکاتی قبل از خرید و همچینین بعد از خرید محصول به شما کمک خواهد کرد که انتخاب صحیح قبل از خرید و بهره‌برداری بهتر از شیر پدالی آب را بعد از خرید داشته باشید.

چه مکان‌هایی مناسب نصب شیر آب پدالی هستند؟

از نظر لوله‌کشی محل، باید دقت داشته باشید که آیا محصول انتخابی شما با سیستم فنی و لوله‌کشی شما مطابقت دارد یا خیر و آیا محل نصب شیر مناسب با شیر پدالی مورد نظر هست یا خیر. بعضی از شیرهای پدالی به دیوار نصب می‌شوند که بهترین گزینه برای خرید هستند چون نیازی به سوراخ‌کاری کف سرویس ندارند و برخی دیگر، پدال آن‌ها روی زمین است که از نظر بهداشتی موجب تجمع میکروب‌ها و آلودگی زیر پدال شده و محل قابل نظافت نیست، همچنین شما مجبور هستید برای نصب شیر پدالی کف زمین را سوراخ کرده و پیچ و رولپلاک کنید که این خود موجب تخریب ایزولاسیون و بهم ‌خوردن آب‌بندی کف سرویس‌ها می‌شود.

در تمام مکان‌هایی که روشویی‌های معمولی مانند منازل، ادارات و مراکز درمانی و بیمارستانی نصب هستند، نصب شیر پدالی بدون مشکل خواهد بود و این کار به آسانی انجام خواهد شد. اما در مکان‌هایی که دارای روشویی‌های خاص و یا آبخوری هستند مانند مدارس و مساجد باید بررسی بیشتر کرده و از یک متخصص در این مورد اطلاعاتی کسب نمائید زیرا این‌گونه روشویی‌ها و آبخوری‌ها به علت ساخته شدن از طریق بنایی، جایی برای نصب پدال ندارند مگر این‌که زیر آن‌ها خالی باشد. همچنین در صورتی که یک شیر پدالی، سیستمی جهت جلوگیری از تداخل جریان‌های آب سرد و گرم نداشته باشد ممکن است جریان قوی‌تری در لوله جریان مخالف را پس زده و مثلا اگر شما شیر آب سرد را در جای دیگر باز ‌کنید، ابتدا مقداری آب گرم خارج شود. بنابراین سعی کنید محصولی تهیه کنید که هنگام تولید این نکته در آن رعایت شده‌ باشد.

شیر آب پدالی مناسب چه محل هایی می باشد؟

فارغ از بحث مکان‌های مناسب جهت نصب شیر آب پدالی ، این نوع شیر آب معمولا مناسب جهت استفاده در کارخانجات مواد غذایی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مدارس دارای روشویی، مساجد و منازل می‌باشد و سهم به‌ سزایی در صرفه‌جویی در مصرف آب دارند.

به یاد داشته باشید از شیر آب پدالی باکیفیت می‌توان در مکان‌هایی از منزل مانند سینک ظرفشویی آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی استفاده نمود. تمام این مکان‌ها در منزل شامل آیتم‌های رعایت بهداشت و همچنین صرفه‌جویی در مصرف می‌باشند. نصب شیر پدالی مناسب در آشپزخانه می تواند صرفه‌جویی به سزایی در مصرف آب در هنگام شستشوی ظروف د اشته باشد.

شیر پدالی معین این ویژگی را دارد که می‌توان در ابتدای پدال از آب سرد جداگانه و انتهای پدال از مخلوط آب سرد و گرم دلخواه و تنظیم شده استفاده نمود و گزینه‌ای مناسب برای آشپزخانه است. همین‌طور جهت استفاده در حمام نیز می‌توان از این وسیله استفاده کرده و از هدررفت بی‌مورد و زیاد آب جلوگیری کرد. همان‌طور که در بالا نیز ذکر شد، شیر مورد استفاده در آشپزخانه و حمام باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا هم قابل نظافت بوده و نیز در اثر تماس مداوم با آب و رطوبت دارای دوام کافی باشد، زنگ نزده و پوسیده نشود.